1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Σεισμός – και τώρα τι κάνω;

Σκοπός του Εργαστηρίου είναι οι μαθητές να μελετήσουν το φυσικό φαινόμενο των σεισμών
και την κοινωνική του διάσταση προκειμένου να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. Το
κεντρικό αυτό ζήτημα αναλύεται στις επιμέρους διαστάσεις του, ώστε τα παιδιά να οδηγηθούν
στην εις βάθος κατανόησή του. Πιο συγκεκριμένα το παρόν σχέδιο εργασίας στοχεύει στο να
βοηθήσει τα παιδιά:
Να γνωρίσουν το φαινόμενο των σεισμών .
Να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους σχετικά με τους σεισμούς.
Να μάθουν τρόπους αποτελεσματικής προστασίας από τους σεισμούς.
Εκτός από γνώσεις, τα παιδιά ενθαρρύνονται και καθοδηγούνται ώστε να αναπτύξουν και τις
λεγόμενες «δεξιότητες του 21ου αιώνα» που περιλαμβάνουν δεξιότητες επικοινωνίας, οργάνωσης
και διαχείρισης χρόνου και καθηκόντων, δεξιότητες έρευνας, αυτοελέγχου και αυτοδιαχείρισης,
δεξιότητες για την επίλυση προβλημάτων, κοινωνικές δεξιότητες, κριτική σκέψη, κ.ά. Η καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων επιτυγχάνεται με την εμπλοκή των παιδιών σε διαδικασίες όπως:
Διατύπωση ερωτήσεων
Συζητήσεις
Διατύπωση προβλέψεων
Διεξαγωγή πειραμάτων
Συλλογή, καταγραφή και ανάλυση δεδομένων
Εξαγωγή συμπερασμάτων
Παρουσίαση των ευρημάτων τους σε άλλους


Η πολυτροπικότητα των καταγραφών είναι ένας ακόμα σκοπός της προσέγγισης του παρόντος
προγράμματος. Τα παιδιά καλούνται να επεξεργαστούν και να καταγράψουν τις γνώσεις που
αποκτούν μέσα από μία ποικιλία σημειωτικών τρόπων. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά καλούνται
α) να χρησιμοποιήσουν μία ποικιλία πηγών πληροφόρησης (βιβλία, ψηφιακές πηγές, διαδίκτυο,
αλλά και πληροφορίες που μπορεί να δώσει ένα μουσείο ή ένα επιστημονικό κέντρο μεταξύ
άλλων) και β) να καταγράψουν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της διερεύνησής τους με
ποικίλους τρόπους (π.χ. να δημιουργήσουν μία τρισδιάστατη κατασκευή, ένα βίντεο, ένα εικαστικό έργο, μία παρουσίαση PowerPoint, να παίξουν ένα θεατρικό παιχνίδι,να δημιουργήσουν ένα βιβλίο ή ένα φυλλάδιο κ.λπ.)

images 1


Οι εκπαιδευτικοί σ’αυτό το Εργαστήριο παύουν να είναι οι ειδικοί που πρέπει να παρουσιάσουν και να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στα παιδιά. Γίνονται μεσολαβητές και διευκολυντές της μαθησιακής διαδικασίας βοηθώντας τα παιδιά να οργανώσουν την έρευνά τους, να αποκτήσουν πρόσβαση στις πιοκατάλληλες πηγές πληροφοριών, να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προκλήσεις, να εμπεδώσουν τις γνώσεις που αποκτούν και να αξιολογήσουν τόσο τη διαδικασία της έρευνάς τους, όσο
και τα αποτελέσματά της.
Σε πρακτικό επίπεδο οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τα παιδιά:
Να εντοπίσουν και να αποσαφηνίσουν τις βασικές έννοιες και διαστάσεις του θέματος που
διερευνούν.
Να βρουν πληροφορίες μέσα από μία ποικιλία πηγών.
Να οργανώσουν πειράματα, ασκήσεις, εργασίες πεδίου ή/και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Να επιλέξουν και να επεξεργαστούν το σωστό τύπο πληροφοριών ώστε να μπορέσουν να
πάρουν σαφείς, πλήρεις και κατάλληλες για την ηλικία τους απαντήσεις.
Να αναπτύξουν πλούσιους, πολυτροπικούς και απαιτητικούς τρόπους αναπαραγωγής
γνώσης και παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους οποίους το παραδοσιακό χαρτί και
μολύβι αντικαθίσταται από παρουσιάσεις που συνδυάζουν γλώσσα, τεχνολογία, εικόνα, κίνηση, ήχο, τρισδιάστατες κατασκευές ή/και οποιοδήποτε είδος τέχνης.
Να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους, την ποιότητα της γνώσης που απέκτησαν, το επίπεδο δυσκολίας που αντιμετώπισαν καθώς και την επιτυχία των λύσεων που
εφάρμοσαν.
Να εφαρμόσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που ανέπτυξαν στην καθημερινή τους ζωή.

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα eTwinning “Little Green Steps – Growing Together for a Greener Future”

p

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “Little Green Steps – Growing Together for a Greener Future” .

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, την κλιματική αλλαγή και την αξία ενός βιώσιμου τρόπου ζωής.
Μέσα από δημιουργικές, βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά  θα μάθουν πώς μικρές καθημερινές πράξεις , όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και η φροντίδα της φύσης ,μπορούν να συμβάλουν σε ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον.

Στο πλαίσιο του έργου, θα συνεργαστούμε με νηπιαγωγεία από Ελλάδα,Τουρκία και Πορτογαλία θα ανταλλάξουμε ιδέες και θα δημιουργήσουμε κοινές δράσεις που θα ενισχύσουν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την οικολογική συνείδηση των παιδιών.

Μέσα από το “Little Green Steps – Growing Together for a Greener Future”, οι μικροί μας μαθητές,  με πολλή χαρά, φαντασία και αγάπη για τον πλανήτη,θα κάνουν τα πρώτα τους μικρά πράσινα βήματα προς έναν πιο υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο ζωής.

Η τσάντα του Νηπιαγωγείου

image

Επιλέγουμε μία τσάντα νηπιαγωγείου, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή.

Μια τσάντα η οποία είναι κατάλληλη για παιδιά 3-6 ετών, θα πρέπει αρχικά να έχει μέγεθος κατάλληλο για το παιδί, εξάλλου η διαδικασία της προσαρμογής περιλαμβάνει και το «κουβάλημα» της τσάντας, ακόμα και αν αυτό το κάνουμε εμείς οι γονείς μέχρι την πόρτα του σχολείου, το παιδί θα πρέπει να πάει μόνο του την τσάντα στην τάξη, να την τοποθετήσει στο σημείο που θα μάθει και να την μετακινήσει 1 ή 2 φορές ακόμα έως ότου αποχωρήσει. Είναι σημαντικό να μπορεί να διαχειριστεί αυτό τον όγκο, καθώς  ενισχύει την ικανότητά του αλλά και την αντίληψη του σώματος και των μεγεθών. Αποφύγετε μεγάλες τσάντες για αυτό τον λόγο αλλά και γιατί, θα είναι κυρίως άδειες!

Τι μπορεί να περιέχει ;

  • μικρή πετσέτα που το νήπιο θα χρησιμοποιεί κατά την διάρκεια του πρωινού γεύματος. Αυτή η πετσέτα καλό είναι να έχει διακριτικό σημάδι έτσι ώστε το νήπιο να μπορεί να την ξεχωρίζει από τις πετσέτες των άλλων παιδιών
  •  ένα σνακ – κολατσιό, το λεγόμενο δεκατιανό γεύμα, μέσα σε θήκη (τάπερ,   σακουλάκι πολυμπαγκ)
  •  μπουκάλι ή παγούρι με νερό στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  •  πακέτο μωρομάντιλα, χαρτομάντιλα
  • μια δεύτερη αλλαξιά σε περίπτωση που τα παιδί λερωθεί

Κάθε νήπιο  έχει την  τσάντα του.

Προσέχουμε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών. Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών και καθαρίζουμε τα υπολείμματα των τροφών.

ΤΡΟΦΕΣ  ΠΟΥ  ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Σάντουιτς με φρέσκα και υγιεινά υλικά ( τυρί, ντομάτα ή άλλα λαχανικά, αυγό, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ζαμπόν )
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • Τοστ
  • Άψητοι/ανάλατοι ξηροί καρποί
  • Γιαούρτι ( κατά προτίμηση λευκό-χωρίς χρωστικές ή συντηρητικά)
  • Πίτες ( τυρόπιτα, σπανακόπιτα κτλ ) μόνον εάν είναι σπιτικές ( όχι έτοιμες κατεψυγμένες-όχι αγορασμένες από φούρνο)
  • Φρέσκα φρούτα πολύ καλά πλυμένα και λαχανικά
  • Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι ,καμιά φορά πραλίνες τύπου «μερέντα»
  • Δημητριακά ( κορν φλέικς )
  • Αυγό
  • Σπιτικό ριζόγαλο
  • Φρέσκο γάλα
  • οτιδήποτε έχουμε παρασκευάσει στο σπίτι(κέικ, κουλουράκια, γλυκά ,κα)

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ

  •  Τυρόπιτες, σπανακόπιτες κ.α. αγορασμένες ή κατεψυγμένες έτοιμες για ψήσιμο
  • Κρουασάν του εμπορίου ( όλων των ειδών)
  • σνακ σοκολάτας
  • Τσιπς, γαριδακια ή άλλα συσκευασμένα σνακ, π.χ. αλμυρά μπισκότα ή κράκερ
  • Μπισκότα ή οποιοδήποτε άλλο επεξεργασμένο/τυποποιημένο τρόφιμο
  • Σοκολατούχο γάλα

ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

  • θα υπάρχει ξεχωριστή  ισοθερμική τσάντα φαγητού
  • το φαγητό (μαγειρευτό) θα είναι μέσα σε σκεύος ανοξείδωτο ή πυρέξ , κατάλληλα για φούρνο ή μικροκύματα , όπου θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού και στο σκεύος και στο καπάκι.
  • μια μικρή πετσέτα που το νήπιο θα χρησιμοποιεί κατά την διάρκεια του γεύματος
  • κουτάλι, στο νηπιαγωγείο δεν χρησιμοποιούμε πηρούνι
  • σαλάτα και εάν επιθυμείτε ψωμί, τυρί, …. (ότι εσείς κρίνεται απαραίτητο για το γεύμα του)
  • επιδόρπιο

Αγιασμός στο Νηπιαγωγείο μας

 Καλώς ήρθες σχολείο!

Αγαπητοί γονείς και μαθητές μια νέα σχολική  χρονιά ξεκινά στο 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας. Η παρέα μας θα μεγαλώσει , ετοιμαστείτε για ένα όμορφο ταξίδι στον κόσμο του παιχνιδιού και της γνώσης.  Το σχολείο ανοίγει ! Σας περιμένουμε…..

Πού: 6o Νηπιαγωγείο Θήβας

Πότε: Πέμπτη 11/9/2025

Ώρα :9:00π.μ.

Η   περιπέτεια αρχίζει…..

Παρουσίαση Προγράμματος e Twinning

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας τους γονείς των παιδιών μας. Τα ΥΠ1, ΥΠ2, ΥΠ3 , Π1 και Π2 παρουσίασαν τα προγράμματα e twinning που έλαβαν δράση όλη τη χρονιά ” They were children once too ” και ” Little inventors at work”. Οι μαθητές μαζί με τις εκπαιδευτικούς παρουσίασαντα έργα τουςστους γονείς.Η παρουσίαση αποτελεί διάχυση των δύο προγραμμάτων.

Ημέρα Περιβάλλοντος

Τα παιδιά του 6ου Νηπιαγωγείου στα πλαίσια της Μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο κάλεσαν τα παιδιά των Α΄τάξεων των 7ου, 8ου Δημοτικών Σχολείων να υλοποιήσουν από κοινού δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν μια μέρα μετά στις 6 Ιουνίου 2025. Οι μαθητές/τριες αφού παρακολούθησαν video και συζήτησαν για τη σημασία του περιβάλλοντος στη ζωή μας και τους τρόπους προστασίας τους ,βρήκαν συνθήματα και τα έγραψαν σε πανό τα οποία τοποθέτησαν στα κάγκελα των σχολείων. Μ’ αυτόν τον τρόπο κοινοποίησαν τον προβληματισμό τους για το μέλλον του πλανήτη μας.

Καλοκαιρινή γιορτή

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας με θέμα “Όσα μάθαμε στο νηπιαγωγείο μας”. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρουσίασαν με ενθουσιασμό δραστηριότητες από τα έργα etwinning και από τη φιλοσοφία και τις στάσεις ζωής που προσπαθεί να καλλιεργήσει και να εμπνεύσει το 6ο Νηπιαγωγείο. Η γιορτή στηρίχτηκε στο βιβλίο “ΟΛΑ ΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΤΑ ΕΜΑΘΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”του FULGHUM ROBERT. Τα παιδιά με παιχνίδια, τραγούδια ,παντομίμα και μικρά θεατρικα δρώμενα μίλησαν για τη συνεργασία, τη δύναμη της ομάδας, την αλληλεγγύη, τη φιλαναγνωσία, τη δικαιοσύνη, τη διαφορετικότητα,τη φροντίδα του περιβάλλοντος , το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα . Τέλος τραγούδησαν και χόρεψαν ένα τραγούδι από το πρόραμμα etwinning ‘Little inventors at work” με τη δασκάλα των αγγλικών καιαποχαιρέτησαν τους γονείς τους με επίσης ένααγγλικό τραγούδι.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους τους γονείς για την παρουσία τους στην καλοκαιρινή μας γιορτή, αλλά και για τη διαρκή στήριξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η συμμετοχή και η εμπιστοσύνη τους είναι για εμάς πηγή δύναμης και έμπνευσης.

Ευχαριστούμε, επίσης, ιδιαίτερα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη συνεργασία του. Ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και γεμάτο όμορφες στιγμές ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!

2df11108 7497 46a8 a81a 61a8053f2e88

«Έκθεση σε οθόνες και πώς αυτή επηρεάζει τη σχολική επίδοση και την συμπεριφορά των παιδιών»- Ομιλία στο Συνεδριακό Κέντρο

Την Τρίτη 27 Μαΐου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η ομιλία του κ. Ανδρέα Καρυστινού, ψυχολόγου του ΚΕΔΑΣΥ Εύβοιας, με θέμα «Έκθεση σε οθόνες και πώς αυτή επηρεάζει τη σχολική επίδοση και την συμπεριφορά των παιδιών» το οποίο συνδιοργανώθηκε από το 6ο Νηπιαγωγείο και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας στο Συνεδριακό Κέντρο της πόλης μας.  Την εκδήλωση παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί, γονείς και επαγγελματίες του εκπαιδευτικού χώρου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ουσιαστική συζήτηση γύρω από την επίδραση των σύγχρονων τεχνολογιών και των οθονών στη μαθησιακή διαδικασία και στην καθημερινή ζωή των παιδιών.

Στην ομιλία του  ο κ. Καρυστινός  εστίασε στις επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης οθονών στα παιδιά και στους τρόπους διαχείρισης του χρόνου οθόνης για να ενισχυθεί η υγιής ανάπτυξη. Επιπλέον, ανέλυσε τις θετικές και αρνητικές πτυχές της ενσωμάτωσης των οθονών στην τάξη και στην καθημερινότητα των μαθητών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια ισχυρή παιδαγωγική καθοδήγηση προκειμένου να αξιοποιηθούν σωστά τα τεχνολογικά εργαλεία.

Ο κ. Καρυστινός με τρόπο διαλογικό, συμμετοχικό , παραστατικό, σαφή και εύστοχο έδωσε χρήσιμες πληροφορίες και έλυσε απορίες κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου.

Τον ευχαριστούμε θερμά και ευελπιστούμε και σε άλλες μελλοντικές συνεργασίες!

bf0f23cc 7f00 42a4 b9a9 30a281901e1c

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» ανήκει στην «Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία/1Ψηφιακές δεξιότητες».Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο βάσει των αρχών του εποικοδομητισμού και της διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωήματα σχετικά με το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή
ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο. Μέσα από πειράματα, εμπλοκή με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά,
δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη ,υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσουν τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές (Pedaste et al. 2015).

Οι αφίσες του προγράμματος είναι:

Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων οι μαθητές βρήκαν πληροφορίες για το ηλιακό σύστημα και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια. Έφτιαξαν μακέτες με το ηλιακό σύστημα με διαφορετικούς τρόπους, διάβασαν βιβλία και παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο. Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων δημιουργήθηκε ένα padlet που ανέβαιναν οι εργασίες των παιδιών.

Επίσης, έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια στο wordwall , κινητικά όπως το παιχνίδι ” Αγαλματάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα”, δραματοποίησαν την ιστορία ” Ο Φαέθων και το άρμα του Ήλιου”, καθώς και πειράματα με το φακό για την εναλλαγή μέρας και νύχτας και παιχνίδια με τις σκιές μας.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή του σχολείου μας στο Πλανητάριο ” ο Κρούμκα στους πλανήτες”.

Επίσκεψη στο Πλανητάριο

Τη Δευτέρα 19 Μάϊου το 6ο Νηπιαγωγείο επισκέφθηκε το Πλανητάριο στο Ίδρυμα Ευγενίδου και οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία “Ο Κρούμκα στους Πλανήτες”. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του Εργαστηρίο Δεξιοτήτων “Η Γη γυρίζει…”.Σε αυτή την εκπαιδευτική πλανηταριακή ψηφιακή παράσταση θόλου για παιδιά, ο Κρούμκα και ο φίλος του ο Κίπι, μαθαίνουν για το Διάστημα στο μικρό τους σχολείο στο παραμυθένιο δάσος. Στην συνέχεια, συνοδευόμενοι από το χαριτωμένο οδηγό-ρομπότ, Ρόμπικ, πηγαίνουν ένα εκπληκτικό ταξίδι στο Ηλιακό σύστημα με έναν «μαγικό» πύραυλο και μαθαίνουν για τους πλανήτες.

Μικροί και μεγάλοι απήλαυσαν την ταινία!