Σκοπός του Εργαστηρίου είναι οι μαθητές να μελετήσουν το φυσικό φαινόμενο των σεισμών
και την κοινωνική του διάσταση προκειμένου να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. Το
κεντρικό αυτό ζήτημα αναλύεται στις επιμέρους διαστάσεις του, ώστε τα παιδιά να οδηγηθούν
στην εις βάθος κατανόησή του. Πιο συγκεκριμένα το παρόν σχέδιο εργασίας στοχεύει στο να
βοηθήσει τα παιδιά:
Να γνωρίσουν το φαινόμενο των σεισμών .
Να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους σχετικά με τους σεισμούς.
Να μάθουν τρόπους αποτελεσματικής προστασίας από τους σεισμούς.
Εκτός από γνώσεις, τα παιδιά ενθαρρύνονται και καθοδηγούνται ώστε να αναπτύξουν και τις
λεγόμενες «δεξιότητες του 21ου αιώνα» που περιλαμβάνουν δεξιότητες επικοινωνίας, οργάνωσης
και διαχείρισης χρόνου και καθηκόντων, δεξιότητες έρευνας, αυτοελέγχου και αυτοδιαχείρισης,
δεξιότητες για την επίλυση προβλημάτων, κοινωνικές δεξιότητες, κριτική σκέψη, κ.ά. Η καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων επιτυγχάνεται με την εμπλοκή των παιδιών σε διαδικασίες όπως:
Διατύπωση ερωτήσεων
Συζητήσεις
Διατύπωση προβλέψεων
Διεξαγωγή πειραμάτων
Συλλογή, καταγραφή και ανάλυση δεδομένων
Εξαγωγή συμπερασμάτων
Παρουσίαση των ευρημάτων τους σε άλλους
Η πολυτροπικότητα των καταγραφών είναι ένας ακόμα σκοπός της προσέγγισης του παρόντος
προγράμματος. Τα παιδιά καλούνται να επεξεργαστούν και να καταγράψουν τις γνώσεις που
αποκτούν μέσα από μία ποικιλία σημειωτικών τρόπων. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά καλούνται
α) να χρησιμοποιήσουν μία ποικιλία πηγών πληροφόρησης (βιβλία, ψηφιακές πηγές, διαδίκτυο,
αλλά και πληροφορίες που μπορεί να δώσει ένα μουσείο ή ένα επιστημονικό κέντρο μεταξύ
άλλων) και β) να καταγράψουν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της διερεύνησής τους με
ποικίλους τρόπους (π.χ. να δημιουργήσουν μία τρισδιάστατη κατασκευή, ένα βίντεο, ένα εικαστικό έργο, μία παρουσίαση PowerPoint, να παίξουν ένα θεατρικό παιχνίδι,να δημιουργήσουν ένα βιβλίο ή ένα φυλλάδιο κ.λπ.)

Οι εκπαιδευτικοί σ’αυτό το Εργαστήριο παύουν να είναι οι ειδικοί που πρέπει να παρουσιάσουν και να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στα παιδιά. Γίνονται μεσολαβητές και διευκολυντές της μαθησιακής διαδικασίας βοηθώντας τα παιδιά να οργανώσουν την έρευνά τους, να αποκτήσουν πρόσβαση στις πιοκατάλληλες πηγές πληροφοριών, να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προκλήσεις, να εμπεδώσουν τις γνώσεις που αποκτούν και να αξιολογήσουν τόσο τη διαδικασία της έρευνάς τους, όσο
και τα αποτελέσματά της.
Σε πρακτικό επίπεδο οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τα παιδιά:
Να εντοπίσουν και να αποσαφηνίσουν τις βασικές έννοιες και διαστάσεις του θέματος που
διερευνούν.
Να βρουν πληροφορίες μέσα από μία ποικιλία πηγών.
Να οργανώσουν πειράματα, ασκήσεις,  εργασίες πεδίου ή/και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Να επιλέξουν και να επεξεργαστούν το σωστό τύπο πληροφοριών ώστε να μπορέσουν να
πάρουν σαφείς, πλήρεις και κατάλληλες για την ηλικία τους απαντήσεις.
Να αναπτύξουν πλούσιους, πολυτροπικούς και απαιτητικούς τρόπους αναπαραγωγής
γνώσης και παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους οποίους το παραδοσιακό χαρτί και
μολύβι αντικαθίσταται από παρουσιάσεις που συνδυάζουν γλώσσα, τεχνολογία, εικόνα, κίνηση, ήχο, τρισδιάστατες κατασκευές ή/και οποιοδήποτε είδος τέχνης.
Να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους, την ποιότητα της γνώσης που απέκτησαν, το επίπεδο δυσκολίας που αντιμετώπισαν καθώς και την επιτυχία των λύσεων που
εφάρμοσαν.
Να εφαρμόσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που ανέπτυξαν στην καθημερινή τους ζωή.













































